Case Sodexo

Delen
Case Sodexo

Sodexo is zeker en vast geen onbekende op het gebied van geïntegreerd facilitair beheer. Van schoonmaak, afvalbeheer en onderhoud tot een wasservice en klusjesdienst: Sodexo ontzorgt heel wat bedrijven (zelfs internationaal!) met hun uitgebreide waaier aan facilitaire diensten. 

Nieuw: Geysen Industrial Services

Elke maanden geleden klopte Sodexo aan bij Geysen. Ze zochten voor één van hun klanten een partner om technische ondersteuning in een productieplant op te zetten. ‘In de week van de opstart zaten we al meteen met een shutdown’, weet Oskar Baeten, Facilitair en Project Manager bij Sodexo. ‘Maar dat heeft Geysen niet tegengehouden om een prima start te maken en de plant vervolgens draaiende te houden.’

En zo werd Sodexo eigenlijk de allereerste klant van onze gloednieuwe Geysen-tak: Geysen Industrial Services. Yves Bauters, onze Key Accountmanager voor Geysen Industrial Services vertelt: ‘Bij Geysen hadden we al langer het idee om met een aparte tak voor facilitair onderhoud en services te beginnen. We hadden de nodige voorbereidingen in kaart gebracht en hadden al wat potentiële klanten in gedachten. Het plan was: voorzichtig beginnen en gestaag opbouwen. Maar nog voor we goed en wel gestart waren kwam de vraag van Sodexo, meteen één van de grootste spelers op vlak van facilitaire diensten. Dat was even slikken, maar die kans hebben we niet laten liggen!’

Dat we de eerste klant waren van het nieuwe Geysen Industrial Services? Daar hebben we zelfs niets van gemerkt!

Oskar Baeten, Facilitair en Project Manager Sodexo

DREAMTEAM

Ondertussen loopt de samenwerking met Sodexo bijzonder goed. Geysen heeft twee vaste techniekers in de plant en dat is een écht ‘dreamteam’: complementair, met een persoonlijke klik, een flinke dosis humor en plezier in hun werk. ‘En dat is belangrijk’, zegt Oskar, ‘als de interactie tussen jullie techniekers goed zit, merken wij dat ook als klant. Blije techniekers maken blije klanten.’

Yves vult aan: ‘Niet alleen tussen de techniekers moet er een goed verstandhouding en klik zijn, ook tussen ons en de klant. Vooral in services is het erg belangrijk dat er tussen klant en leverancier een partnership ontstaat. Je werkt namelijk echt dagdagelijks samen en maakt deel uit van hetzelfde team dat ervoor moet zorgen dat de plant blijft draaien. Als er dan geen open communicatie, vertrouwen en transparantie is, lukt het niet’.

Na de opstart met Sodexo kwam Geysen Industrial Services in een stroomversnelling terecht. Je hoort Yves niet klagen: ‘Ja, Sodexo heeft ons een beetje in snelheid gepakt, maar het doet veel plezier te horen dat ze nooit gemerkt hebben dat zij onze eerste klant waren. En wij hebben erg veel van deze allereerste samenwerking geleerd: het heeft ons de kans gegeven om intern onze operationele structuur en backoffice nog wat aan te passen aan de werking van onze nieuwe bedrijfstak.’

Een samenwerking met een win-win voor beide partijen dus, daar zijn beide heren het zeker over eens!

site by Yappa