Artikel Sterck Magazine

Delen
Artikel Sterck Magazine

“We zorgen ervoor dat het productieapparaat van onze klanten blijft draaien”, zegt CEO Johan Vos. “Kom je handen tekort voor het technisch onderhoud van je machines, bijvoorbeeld tijdens piek-momenten of in vakantieperiodes? Dan sturen wij onze mensen om alles in goede banen te leiden. Ook kiezen steeds meer ondernemers voor outsourcing van het onderhoud. Want technici met een achtergrond in elektromechanica, industriële elektriciteit, mechanica, pneumatica of hydraulica zijn schaars op de arbeidsmarkt. Dus rekenen ze voor een optimale werking van hun machinepark structureel op onze mensen.”

Bouwen en onderhouden

“Ons bedrijf is historisch gegroeid uit de machinebouw, vooral vanuit de recyclagesector en transportbanden”, gaat Johan verder. “Door die jarenlange ervaring kunnen we ons volledig inleven in de klant: we weten wat er allemaal bij de installatie van zo’n nieuwe machine komt kijken. Onze technici leveren dus niet zomaar extra handen. We injecteren knowhow in je bedrijf en zorgen voor een strakke projectopvolging. Sinds de crisis van 2008 zien we ook een duidelijke trend. Bij veel bedrijven was er een investeringsstop, dus moeten de huidige machines een stuk langer meegaan. Daarom zetten we extra in op onze onderhoudsafdeling.”

Keizer bedient koning

Technici zijn een knelpunt-beroep, maar hoe slaagt Geysen erin om talent te strikken? Johan is duidelijk: “De klant is als een koning voor ons. Je doet de klok rond een beroep op onze technici. Ook tijdens het weekend staan we paraat en voor dringende interventies toveren we met onze planning. Maar de kwaliteit van onze dienstverlening staat of valt met het werk dat onze technici leveren. Dus behandelen we hen als een keizer. We willen mensen met een passie voor techniek en we geven hen ruimte om te groeien. Oké, voor een knelpuntberoep zijn het loon en de voorwaarden altijd belangrijk. Maar in de eerste plaats mikken we op mensen die zich willen ontplooien. Onze medewerkers krijgen intensieve opleidingen. We zijn er bovendien van overtuigd dat gepassioneerde medewerkers ideeën aanreiken, bijvoorbeeld om onze werkwijze en planning continu te verbeteren. En we zorgen voor een warme, familiale sfeer in ons bedrijf. Het resultaat van die aanpak? Onze technici zijn onze ambassadeurs en ze leggen de lat voor zichzelf altijd een beetje hoger. Dat is nodig, want ze hebben een voorbeeldfunctie te vervullen bij onze klanten. Die instelling is het fundament van ons bedrijf.”

site by Yappa